Call center króluje w Łomży
Dzisiejszy rynek pracy w zasadzie nie mógłby istnieć, gdyby nie call center. Większość branż skupia się wokół tej gałęzi i dzięki niej funkcjonuje. Telemarketerzy to obecnie jeden z najbardziej intratnych zawodów. Dobry handlowiec o odpowiednich kompetencjach jest w stanie znacznie przewyższyć wysokość podstawy swojej pensji.
Jakimi kompetencjami powinien wykazywać się handlowiec? Telemarketing pozwala w szybki sposób dotrzeć do bardzo dużej grupy klientów. Przez telefon dochodzi do badania potrzeb klienta, udzielania informacji, umawiania spotkań, reklamacji, windykacji, a nawet finalizacji sprzedaży określonego produktu lub usługi. Pozwala to zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.
Odpowiednie kompetencje telemarketera mają bezpośredni wpływ na postrzeganie i ocenę firmy. Dlatego też osoba pracująca na tym stanowisku powinna przeprowadzać rozmowę świadomie, z klasą i opanowaniem niezależnie od sytuacji, ale także z dozą kulturalnej asertywności. W tym zawodzie ponad wszystko liczy się komunikatywność.
Usługi call center rosną w siłę również w Łomży. Co najmniej 10 nowych osób zyska zatrudnienie w branży telemarketingowej. Stabilna sytuacja pozwala na zatrudnianie nowych pracowników. 50-osobowa firma zwiększa swój kapitał ludzki. Jednak na tym nie koniec. Ta sama firma planuje poszerzenie swojej działalności na kolejne działy. W związku z tym zatrudnienie będzie rosło w kolejnych miesiącach i latach.
Pracę w Łomży będzie można uzyskać np. w branży IT. Już teraz jest to jedna z wiodących branż na lokalnym rynku pracy. Jednak kolejne miejsca pracy są na wagę złota. Tworzone są przede wszystkim, aby zatrzymać absolwentów kierunków informatycznych przed wyjazdem za pracą np. do Warszawy.
Być może niedługo Łomża stanie się ośrodkiem nowoczesnych technologii, który to będzie przyciągał kandydatów do pracy z sąsiadujących miejscowości, a może nawet z samej Warszawy.